Using Public Transportation in Amman

The Center for the Study of the Built Environment (CSBE), in coordination with the Taqaddam Platform, has carried out an extensive study that focuses on the user’s experience in using public transportation in Amman, Jordan. This study, which is part of Taqaddam’s Ma’an  Nasel public transportation campaign, aims at collecting reliable information to help forge an informed understanding of the state of public transportation in Amman and Jordan for use in lobbying activities and public awareness campaigns. It also serves as a baseline for any discussions or initiatives relating to public transportation in Amman.

This Arabic language report presents an overview and information on studies and publications on public transportation in Jordan. It also presents an analysis of interviews with regular public transportation users and outcomes of a field study that documents and evaluates public transportation trips.

In addition to the report, CSBE and Ma'an Nasel produced a short animated Arabic language film entitled “Basima’s Trip to Work”. This film captures the daily experience of using public transportation in Jordan.

Click here to view the report.

Click here to watch “Basima’s Trip to Work” film.

تجربة إستخدام النقل العام في عمّان

قام مركز دراسات البيئة المبنية بالتعاون مع منصة تقدّم بإجراء دراسة مفصلة عن تجربة إستخدام النقل العام في عمّان بصفتها جزءاً من حملة معاً نصل التابعة لمنصة تقدّم. تهدف هذه الدراسة التي تركز على النقل العام من منظور المستخدم إلى جمع معلومات للتوصل إلى فكرة واضحة عن وضع النقل العام في عمّان بشكل خاص والأردن بشكل عام. وستستخدم نتائجها لدعم أنشطة معاً نصل. كما نأمل أن تصبح الدراسة مرجعاً لكل من يريد أن يستكشف موضوع النقل العام في الأردن بدرجة من التعمّق.

ويتضمن هذا التقرير لمحة عامة عن النقل العام في الأردن ومكوناته، ومعلومات عن الدراسات السابقة والمواد المنشورة التي تبين الرأي العام وتصريحات المسؤولين بخصوص النقل العام في المملكة. كما يحتوي أيضاً على نتائج مقابلات مع مستخدمين يوميين للنقل العام بالإضافة إلى نتائج دراسة ميدانية تقيّم عدداً من خطوط النقل العام في عمّان.

وبالإضافة إلى التقرير، تم إنتاج فيلم قصير بعنوان "رحلة باسمة اليومية إلى عملها" يجسد تجربة مستخدم النقل العام اليومية في الأردن.

إضغط هنا للإطلاع على التقرير.

إضغط هنا للإطلاع على فيلم "رحلة باسمة اليومية إلى عملها".